ОСНОВНІ ТЕЗИ ЗВІТУ ДИРЕКТОРА ІНСТИТУТУ ФІЗИКО-ТЕХНІЧНИХ ТА КОМП’ЮТЕРНИХ НАУК НА ЗБОРАХ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ІНСТИТУТУ

0

НАВЧАЛЬНА ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА ІНСТИТУТУ

На початку карантину, ще до офіційного оголошення кабміном рішення про перехід Вищих навчальних закладів у режим дистанційної освіти, яке було офіційно підтримано наказом ректора ЧНУ за ініціативи директора інституту фізико-технічних та комп’ютерних наук (ІФТКН) Ангельського О.В., була створена робоча група на чолі з асистентом кафедри кореляційної оптики Галушко Юрієм Костянтиновичем, до якої були залучені доц. Вікторовська Юлія Юріївна та доц. Фельде Христина Вікторівна цієї ж кафедри. Основною задачею даної групи стало якнайшвидша організація зв’язку між викладачами та студентами ІФТКН, які опинилися ізольованими один від одного в умовах карантину, та у зв’язку з можливим переходом ЧНУ на дистанційну форму навчання.

В перші дні їхньої роботи було зроблено наступне:

  • протестовані різноманітні он-лайн платформи що дозволяють організувати навчальний процес в тому числі Moodle, Google Classroom і сервіси для організації відео конференц зв’язку такі як Zoom, Meet, Skype, розроблені методичні рекомендації щодо їх використання.
  • проводилися методичні семінари між представниками відділів та кафедр ІФТКН, на яких обговорювалися основні концепції, та особливості он-лайн навчання, методики викладання інженерних дисциплін та їх оцінювання, особливу увагу приділено проблемі проведення лабораторних робіт.
  • створені групи у соціальних мережах та месенджерах Viber, Telegram, WhatsApp. Вони були розділені по академічних групах та дисциплінах і до них приєднували викладачів, які ці дисципліни читають, що дозволило з одного боку, не втрачати зв’язок зі студентами та з іншого – час при переході з однієї платформи дистанційної освіти на іншу.
  • розроблені таблиці обліку проведення занять викладачами кафедр згідно традиційного розкладу занять.

Після офіційного наказу №78 від 06.03.2020 р., про введення в ЧНУ дистанційної форми навчання, робота організаційної групи продовжилася в посиленому режимі.

Згідно рекомендацій ректорату в якості основної платформи для проведення дистанційного навчання було вибрано Moodle та Meet.

Проведені навчально-методичні семінари з викладачами ІФТКН та індивідуальні консультації, що дозволило впродовж перших двох тижнів карантину створити в системі Moodle ЧНУ  викладачам ІФТКН більше 310 курсів (312), які в подальшому вдосконалювалися та наповнювалися новим контентом.

На сьогоднішній момент таких курсів створено та наповнено відповідним змістом 592 (найбільша кількість викладених курсів серед факультетів та інститутів ЧНУ, найближчий за цим показником – факультет іноземних мов 328 курсів).

Проводиться облік проведених занять викладачами кафедр та організовано електронний документообіг серед викладачів інституту та студентами.

Напередодні літньої сесії цією групою було розроблено рекомендації щодо підготовки, організації та проведення сесійного контролю, та організації і проведення захисту курсових та магістерських робіт. Вказані рекомендації були представлені для обговорення на планових та позапланових нарадах викладачам ІФТКН. Як результат, можна констатувати, що сесія пройшла успішно, а захисти магістерських робіт відмічалися високим оцінками голів комісій.

Влітку даною групою було розроблено та представлено викладачам ІФТКН методичні нотатки по створенню он-лайн курсів та рекомендовано яким чином можна покращити організацію навчального процесу в умовах дистанційного навчання.

Хочеться подякувати всьому викладацькому колективу інституту за те, що ми гідно справляємось із новими складними викликами і забезпечуємо належну організацію навчального процесу в інституті.

НАУКОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ІФТКН 2020

  1. Створено Центр оптичної інженерії на базі Чернівецького національного університету та Дослідницького інституту м. Тайджоу Джейджанського університету (Китайська Народна Республіка). Затверджено план роботи та бюджет центру. В даний момент робота центру реалізується в онлайн режимі.
  2. На сьогодні спільними зусиллями в складі міжнародної редколегії видано спеціальний випуск міжнародного рейтингового журналу  “Frontiers in Physics” під назвою “Оптика і Фотоніка” (“Сингулярна та кореляційна оптика”). Статті цього журналу на сьогоднішній день набрали близько 9 500 переглядів, а дві статті науковців Інституту фізико-технічних та комп’ютерних наук Чернівецького національного університету  2500 та 1810 переглядів відповідно. Отримана пропозиція головної редакції видавничої платформи Frontiers на підготовку чергового видання журналу за тематикою  “Modern Singular-Correlation Optical Methods in the Metrology of Nanoobjects“.
  3. Підготовлена та подана на конкурс Державних премій України наукова робота “Сингулярна та кореляційна оптика”. Колектив у складі двох авторів із Інституту фізико-технічних та комп’ютерних наук Чернівецького національного університету в лідируючій групі цього проекту. На сьогодні тільки із-за кордону отримано більше  35 позитивних відгуків відомих вчених. Робота успішно пройшла публічне обговорення в Київському національному університеті. Можемо констатувати, що проходження роботи класифікується як обнадійливе.
  4. В 2020 році на базі Міжнародного товариства інженерів-оптиків SPIE (США) було видано збірник наукових праць конференції “Кореляційна оптика 2019” (85 статей). Майже 50 публікацій належать науковцям інституту. Підписано угоду про видання наступного тому наукових праць, які будуть присвячені тематиці майбутньої 15-ї міжнародної конференції «Кореляційна оптика 2021»
  5. Суттєво зросли показники науковців інституту в науковометричній базі “Scopus”, про що свідчить і рівень публікацій (більшість публікацій входять до 1-го квартіля бази “Scimago”) і, власне, показники цитувань; ~160 наукових праць, які входять до бази Scopus опубліковані в 2020 році.
  ПІБ Наукометрична база Scopus Наукометрична база Google Scholar
1 проф. Ангельський О.В. h-index=50 (кількість цитувань – 4201) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=7005472269 h-index=57 (кількість цитувань – 6067) https://scholar.google.com.ua/citations?user=OE-63tIAAAAJ&hl=uk
2. проф. Демченко О.П. h-index=53 (кількість цитувань – 7736) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=7102278522 h-index=62 (кількість цитувань – 11067) https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=-uOE_K4AAAAJ
3 проф. Ушенко О.Г. h-index=35 (кількість цитувань – 2929) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=7004368950 h-index=42 (кількість цитувань – 4490) https://scholar.google.com.ua/citations?user=Uc6AwvoAAAAJ&hl=uk
4 проф. Ушенко Ю.О. h-index=28 (кількість цитувань – 2056) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=6701840218 h-index=32 (кількість цитувань – 3187) https://scholar.google.com.ua/citations?user=bySBprcAAAAJ&hl=uk
5 проф. Максимяк П.П. h-index=21 (кількість цитувань – 1579) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=7003787152 h-index=21 (кількість цитувань – 2010) https://scholar.google.com.ua/citations?user=6bxZBhsAAAAJ&hl=uk
6 проф. Зенкова К.Ю. h-index=21 (кількість цитувань – 1381) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=6507576429 h-index=25 (кількість цитувань – 1665) https://scholar.google.com.ua/citations?user=8i3KfGMAAAAJ&hl=uk
7 проф. Мар’янчук П.Д. h-index=17 (кількість цитувань – 967) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=6507139834 h-index=20 (кількість цитувань – 1660) https://scholar.google.com.ua/citations?user=R7L_ofYAAAAJ&hl=uk
8 доц. Дуболазов О.В. h-index=22 (кількість цитувань – 875) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55394720600 h-index=24 (кількість цитувань – 1187) https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=fWlMGe0AAAAJ
9 доц. Бурковець Д.М. h-index=16 (кількість цитувань – 1028) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=35608777000 h-index=19 (кількість цитувань – 1227) https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=HZL5y5kAAAAJ
10 доц. Горський М.П. h-index=17 (кількість цитувань – 724) https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=14831433300 h-index=17 (кількість цитувань – 831) https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=xZDdRf0AAAAJ
  1. В 2020 році  обсяг фінансування  науково-дослідних робіт, що виконувались на базі інституту  склав 10 890 тис. грн. Це є достатньо вагомим показником.
  2. В цьому році проєкт Солована М.М. здобув перемогу у  конкурсі проєктів молодих вчених (обсяг фінансування 1800 тис. грн на 3 роки).
  3.  Колективний грант (керівник Ушенко Ю.О.) здобув перемогу у конкурсі НФДУ “Підтримка досліджень провідних та молодих учених” (обсяг фінансування 6300 тис. грн на 2 роки).
  4. В 2020 році від інституту підготовлено і подано на конкурс 6 проєктів по Міністерству освіти і науки України та 4 роботи на конкурс наукових проєктів Китаю.
  5.  В 2020 році були запрошені до участі в конкурсі на право вести наукові дослідження в дослідницькому інституті м. Тайджоу Джейджанського університету в Китаї та перемогли Ушенко О.Г., Зенкова К.Ю., Солован М.М.
  6. У 2020 році за високі наукові результати доктору фіз.-мат. наук, проф. Сеті Юлії Олександрівні призначено Стипендію Верховної Ради України для молодих вчених – докторів наук.
  7. В цьому році більше 70 студентів інституту взяли активну участь в студентських олімпіадах та конференціях, різноманітних  творчих конкурсах та  IT стартапах (на жаль, більшість з них в онлайн режимі). Окремо слід відзначити успіх студентки кафедри теоретичної фізики та комп’ютерного моделювання Чубрей Марини, яка наприкінці 2019 року виборола перше місце на Всеукраїнському конкурсі студентських робіт у секції “Фізика і астрономія” та студента кафедри професійної та технологічної освіти і загальної фізики Миколу Свища, який виборов диплом ІІІ ступеня у заключному ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт із спеціальності “Професійна освіта” (робота “САПР AUTOCAD як засіб формування компетентностей здобувачів професійної освіти”) (науковий керівник – проф. Крамар В.М.).
  8.  В 2020 році Чернівецький національний університет вперше потрапив до міжнародного рейтингу World University Ranking по відповідних галузях знань, зокрема фізичні науки та інженерія і технології, які забезпечуються саме в Інституті фізико-технічних та комп’ютерних наук.
  9. Успішно здійснено набір в нинішньому навчальному році студентів за різними формами навчання та на різні напрямки підготовки. Приємно констатувати, що ми маємо ріст набору студентів у порівнянні з минулим роком на більш ніж 75 студентів. Можна стверджувати, що це є результатом творчого підходу до справи агітаторів нашого інституту на чолі з доцентом Фесівим І.В. та належної уваги до цієї роботи завідуючих кафедрами. 
  10. Буквально кілька днів тому професора Ангельського О. В. запросили співпрацювати із Міністерством освіти і науки Китайської народної республіки в якості міжнародного експерта в галузі фізики для оцінки рівня наукових досліджень та якості викладання цієї дисципліни в університетах Піднебесної.