Інститут фізико-технічних та комп'ютерних наук Чернівецького Національного Університету імені Юрія Федьковича

Кафедра комп'ютерних наук

Олімпіада Геніїв, або як створити ефективну систему освіти…

Питання, яке непокоїть усіх – що буде з системою освіти в Україні, як виховувати, навчати школярів у сучасних умовах, викликах життя задля створення майбутньої інтелектуальної еліти України. Можливий варіант вирішення даного питання був запропонований у Чернівцях вчителем фізиком з Чернівецького ліцею №1 Паулем Пшеничкою та викладачами Інституту фізико-технічних та комп’ютерних наук, зокрема кафедрою оптики та видавничо-поліграфічної справи та кафедрою комп’ютерних наук. Секрет доволі простий – це є принцип багатоступінчатої ракети: перший ступінь – це викладачі фізики в школі, ліцеї тощо – найбільш потужний і важливий ступінь, який надає «прискорення» учню, а саме жагу до знань та навички самостійного навчання. Другий ступінь – це викладачі закладів вищої освіти, які формують завдання та слідкують, консультують учня в процесі його виконання – додають йому «прискорення».


Результатом роботи такої схеми співробітництва стали числені перемоги учнів ліцеїстів на різноманітних конкурсах, олімпіадах, зокрема на олімпіаді геніїв, що відбувалася в США, в місті Нью Йорк. Микола Веремчук, учень Чернівецького ліцею №1, у складі команди з п’яти учнів виборов бронзову медаль на цьому змаганні, де він представив свою роботу про сучасну лазерну технологію, за допомогою якої використовував світло лазера для захоплення та маніпулювання мікрочастинками (керівник завідувач кафедри комп’ютерних наук Ушенко Юрій Олександрович). В даному заході взяли участь учні з 75 країн світу. Подібного типу роботи завжди привабливали учнів, оскільки разом із серйозним науковим підгрунтям мають яскраву наочність – що було високо оцінено журі олімпіади. Виглядає парадоксально – світло, яке має механічну дію на об’єкти….!? Микола, зокрема зробив експеримент та визначив, змоделював умови оптичної системи, завдяки яким частинку можна захопити у пастку.