
- пʼятниця, 6 грудня 2024 р.
- Загальні новини
Перспективний план розвитку кафедри програмного забезпечення комп’ютерних систем на 2025-2029 роки передбачає виконання освітніх, наукових, гуманітарно-виховних завдань, розвиток міжнародної співпраці, що відповідають Стратегічному плану розвитку Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича на 2025-2029 роки, враховує сучасні виклики ІТ-галузі та спрямований на підготовку конкурентоспроможних фахівців зі спеціальності 121 – Інженерія програмного забезпечення.
1. Кадрова стратегія
1.1. Стимулювання здобуття наукових ступенів і вчених звань шляхом вступу в аспірантуру на здобуття ступеня доктора філософії з інженерії програмного забезпечення.
1.2. Сприяння можливості стажування викладачів у провідних ІТ-компаніях та університетах України й за кордоном.
1.3. Заохочення професійного розвитку науково-педагогічних працівників через участь у неформальній та інформальній освіті.
1.4. Залучення викладачів до міжнародних освітніх і наукових програм, таких як Erasmus+, Horizon Europe та інші.
1.5. Підвищення володіння англійською мовою на рівні В2 більшості працівників кафедри.
2. Освітня діяльність
2.1. Адаптація освітніх програм до вимог ринку праці шляхом залучення представників ІТ-компаній до розробки та обговорення змісту навчальних курсів.
2.2. Щорічне оновлення програм з урахуванням сучасних технологій та стандартів у галузі (Agile, DevOps, Data Science тощо).
2.3. Розвиток лабораторної бази кафедри для практичного навчання сучасним технологіям (штучний інтелект, хмарні обчислення, big data, кібербезпека);
2.4. Впровадження методів проєктного навчання, зокрема виконання міждисциплінарних проєктів та проєктів у співпраці зі стейкхолдерами.
2.5. Забезпечення можливостей для формування індивідуальних освітніх траєкторій студентів шляхом розвитку внутрішньої та зовнішньої академічної мобільності в партнерстві з українськими та закордонними закладами вищої освіти.
2.6. Створення сучасних підручників і посібників українською та англійською мовами.
2.7. Моніторинг якості викладання та навчання за допомогою проведення взаємовідвідування пар та відкритих лекцій.
2.8. Стимулювання участі здобувачів освіти у неформальній та інформальній освіті як важливій компоненті їхньої професійної підготовки, зокрема Академії SoftServe, Sigma Software University, Coursera, Udemy, EdX, та інших.
2.9. Проведення хакатонів, воркшопів та інших інтерактивних заходів із залученням потенційних роботодавців.
2.10. Залучення більшої кількості роботодавців до організації виробничих практик та стажувань.
2.11. Залучення вітчизняних та іноземних викладачів та фахівців до читання лекцій і проведення практичних занять.
3. Науково-дослідна діяльність
3.1. Проведення наукових досліджень за планом виконання наукової тематики кафедри «Дослідження, моделювання та розробка програмного забезпечення складних динамічних систем» (Державний реєстраційний номер 0121U109232).
3.2. Підготовка проєктних заявок для участі у міжнародних грантових програмах та національних конкурсах бюджетного фінансування.
3.3. Розробка наукових проєктів у співпраці з ІТ-компаніями.
3.4. Стимулювання викладачів кафедри до публікації статей у журналах, які входять до наукометричних баз Scopus та Web of Science.
3.5. Забезпечення якісного та кількісного рівня публікацій співробітників кафедри відповідно до вимог ліцензійного забезпечення ОП.
4. Інтернаціоналізація
4.1. Участь студентів кафедри у програмах обміну студентами з партнерськими закордонними університетами.
4.2. Участь викладачів кафедри у програмах академічної мобільності, міжнародних конкурсах і грантових програмах (Erasmus+, Horizon Europe).
4.3. Участь та проведення міжнародних конференцій і спільних семінарів з міжнародними партнерами (зокрема Братиславським університетом економіки та менеджменту в громадському управлінні).
4.4. Підтримка участі студентів кафедри в індивідуальних та командних міжнародних конкурсах.
4.5. Підготовка та реалізація викладання деяких фахових дисциплін англійською мовою. Створення простору для залучення та успішної адаптації в навчальний процес іноземних студентів.
4.6. Реалізація тандемних курсів у співпраці з партнерськими закордонними університетами із подальшим забезпеченням можливості зарахування отриманих навчальних кредитів.
4.7. Реалізація спільної науково-дослідної діяльності із партнерськими закордонними університетами.
4.8. Сприяння укладанню нових угод із закордонними університетами.
5. Гуманітарно-виховна робота
5.1. Організація зустрічей зі студентами першого курсу для їх швидкої та максимально простої адаптації до навчального процесу.
5.2. Організація заходів, націлених на формування патріотичних і моральних цінностей у студентів.
5.3. Всебічна підтримка активної участі студентів у волонтерській діяльності.
5.4. Створення простору для студентських ініціатив та взаємодії. Сприяння розвитку студентського самоврядування.
5.5. Проведення тренінгів із формування толерантності, взаємоповаги, лідерських якостей.
6. Покращення матеріально-технічної бази, цифровізація
6.1. Складання технічних вимог до нового обладнання відповідно до освітніх програм і потреб кафедри. Підготовка запитів на фінансування та закупівлю комп’ютерів у межах затвердженого бюджету.
6.2. Пошук і підготовка заявок до участі у міжнародних і національних грантових програмах, які передбачають фінансування технічного забезпечення освітніх і наукових процесів.
6.3. Співпраця з ІТ-компаніями та технологічними партнерами для отримання обладнання в межах партнерських угод.
6.4. Пошук та залучення ІТ-компаній для отримання доступу до спеціалізованого ПЗ через програми партнерської підтримки (Oracle Academy, AWS Educate, Google for Education). Запити щодо укладання договорів із розробниками ПЗ (Microsoft, JetBrains тощо) через програми академічних ліцензій (наприклад, Microsoft Azure for Education, GitHub Education).
6.5. Інтеграція структурованого контенту навчальних дисциплін та його постійне оновлення на сучасних освітніх платформах Moodle і Google Classroom для забезпечення зручного доступу, ефективного управління навчальним процесом та підтримки індивідуальних освітніх траєкторій студентів.
Щиро сподіваюсь на підтримку колег кафедри, інституту та університету у досягненні поставлених цілей.
Катерина ГАЗДЮК